Mystery shopping

Mystery shopping

Słowo kryzys jest traktowane teraz często jako wymówka dla wszystkich problemów firm oraz przedsiębiorstw. Często te wykonujące działalność usługową stawiają czoła ciężkim czasom. Natomiast nie wszyscy właściciele są gotowi wrzucać wszelkie problemy do jednego worka. Szukają dla nich rozwiązań, a przede wszystkim wymagają poznać ich jedyne źródło. Wtedy również sięgają po badania sondażowe, a mystery client pojawia się obok nich w instytucji i dyskretnie testuje pracowników. Test ten dokonuje się właśnie pod kątem jakości obsługi klienta. Przeprowadzono badania, z których jednoznacznie wynika, że utrata klienta jest spowodowana najczęściej złą jakością obsługi. Dodatkowo niezadowolona osoba zapewne poinformuje o tym fakcie dość wielką grupę znajomych. Nie jest toż zapewne efekt kuli śniegowej, lecz negatywny marketing szeptany jest w stanie zaszkodzić każdej firmie. Rosnąca rola mediów społecznościowych powoduje, że niezadowoleni przekazują negatywną informacje dużo dalej i szybciej niż jeszcze kilka lat temu. Tajemniczy klient pojawia się więc w korporacjach jeszcze częściej, a pracownicy są do tego rodzaju testowania przyzwyczajeni i nie powoduje to u nich poważniejszego dyskomfortu, lecz wciąż pojawiają się dyskusję nad etyczną oceną takiego badania. Mystery shopping to popularna już w obecnej chwili metoda badawcza, pozwalająca ocenić standardy obsługi obowiązujące w określonym podmiocie gospodarczym. Pozwala również ocenić stopień spełniania tych standardów przez pracowników, co w rezultacie powinno się przełożyć na polepszenie lub utrzymanie jakości.


Ocena: 4/5 (1 głosów)  


Szczegóły wpisu:


Odwiedziny botów:
  • googlebot: 29 (ostatnio: 25.05.2022 13:28:52)
  • yahoo: 18 (ostatnio: 24.08.2017 12:24:42)

Podlinkuj wpis:

Dodaj komentarz